David Albury és Geoff Mulgan a brit kormányzati innovációkutatás egyik meghatározó duója, akik 2003-ban a Strategy Unit keretében dolgozták ki az innováció életciklusának közszférára alkalmazott modelljét.
Tanulmányuk („Innovation in the Public Sector”) az állami szervezeteket nem a piaci verseny, hanem a tanulási folyamatok szempontjából vizsgálja, és azt hangsúlyozza, hogy az innováció nem önmagában az ötlet, hanem annak sikeres intézményesülése.
A modell öt alapvető szakaszt különböztet meg:
Mulgan és Albury szerint a közszférában az innováció akkor válik tartóssá, ha beépül a mindennapi működésbe, és normává alakul.
Az elmélet kiemeli az „intézményi tanulás” szerepét: a sikeres innováció nem az egyedi ötletekben, hanem a szervezeti képességekben rejlik, amelyek lehetővé teszik a változások fenntartását.
E megközelítés különösen hasznos az olyan közösségi vagy önkormányzati folyamatok elemzéséhez, ahol a kísérleti megoldások célja rendszerszintű beépülés – például participációs döntéshozatal, helyi adaptációs programok vagy új szolgáltatási formák esetében.